Psychoterapia

Leczenie depresji

Leczenie depresji Katowice

Niektórzy z nas lekceważą objawy typowe dla depresji, ale to spory błąd. Dolegliwość ta zalicza się do poważnych schorzeń, a zdaniem pewnych ekspertów można śmiało zaliczyć ją w poczet chorób cywilizacyjnych. Dlatego jest szalenie ważne, aby leczenie depresji rozpoczęło się w odpowiednim momencie i przebiegało wedle ściśle ustalonych założeń terapeutycznych. Proces ten wymaga zaangażowania specjalistycznej wiedzy oraz fachowców z odpowiednim podejściem do każdego z pacjentów. Gabinety Psychoterapii są doskonałym miejscem, aby wejść na drogę poprawy swojego stanu.

Gdy leczenie depresji staje się niezbędne

Częstym błędem popełnianym zarówno przez osoby chore, jak i ich otoczenie, jest ignorowanie objawów typowych dla depresji. Takie symptomy jak ogólna ospałość, brak chęci do życia, zobojętnienie i permanentny smutek, tłumaczy się negatywną reakcją na zmiany pogodowe lub zmęczeniem wynikającym z pracy zawodowej lub obowiązków domowych. Niestety w pewnych sytuacjach takie zespoły objawów mogą oznaczać, że terapia będzie koniecznością. W tym momencie należy ją podjąć w profesjonalnych warunkach.

Nie tylko terapia

Zachęcamy do kontaktu wszystkie osoby, które borykają się z objawami typowymi dla stanów depresyjnych. Również członkowie najbliższej rodziny pacjentów z depresją powinni wykazać się czujnością, ponieważ osoby dotknięte tą przypadłością mogą wykazywać tendencje autodestrukcyjne, z podejmowaniem prób samobójczych włącznie. Okazanie im ciepła i wsparcia może być niezwykle cenne i stanowić wartościowe wsparcie dla terapii. Leczenie depresji będzie wtedy skuteczne, gdy oprócz specjalistycznych kroków chory będzie mógł liczyć na swoich bliskich.

Leczenie depresji – jak zareagować w porę

Niestety depresja to choroba cywilizacyjna, która dotyka coraz więcej osób. Wpływ może mieć na to sposób naszego życia, problemy osobiste czy stresująca praca. Większość osób potrafi sobie z tym poradzić, jednak niestety nie wszyscy. Czasem codzienność może nas przytłaczać i zniechęcać, co ostatecznie bywa groźne dla naszego ogólnego samopoczucia i stanu zdrowia. Zbyt długo trwające stany smutku, obojętności czy braku chęci do życia mogą doprowadzić do depresji.

Początkowo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego schorzenia, tłumacząc się jedynie kiepskim nastrojem. To niestety poważny błąd, który może skutkować w przyszłości pogłębianiem się choroby, co może prowadzić nawet do myśli samobójczych. Leczenie depresji należy bowiem rozpocząć już w momencie, gdy zaczynają pojawiać się pierwsze objawy. W ten sposób prawdopodobieństwo szybszego powrotu do zdrowia i dobrej kondycji psychicznej jest znacznie większe. Samodzielnie trudno jest stwierdzić, że cierpi się na depresję. Najczęściej niepokojące objawy zaczynają zauważać osoby z otoczenia chorego.

Wsparcie bliskich kluczem do odzyskania kondycji psychicznej

Osoba cierpiąca na depresję traci chęć do życia, zamyka się w domu i nie ma ochoty kontaktować się z innymi. Właśnie dlatego to członkowie rodziny bądź przyjaciele najczęściej kierują chorego na leczenie. To również ich obecność oraz wsparcie będzie niezbędna w trakcie całej terapii.

Naszym celem jest przywrócenie radości życia osobom, cierpiącym na depresję. Prowadzimy rozmowy terapeutyczne, ale zachęcamy również bliskich, żeby brali w tym czynny udział. Zależy nam na tym, żeby nasi pacjenci czuli się komfortowo, a przede wszystkim obdarzali nas zaufaniem. Dzięki temu leczenie depresji przynosi widoczne rezultaty, które dostrzegą nie tylko chorzy, ale również ich najbliżsi.